vineri, 5 octombrie 2012

STEAUA - COPENHAGA, VAZUT DIN TRIBUNA A II-A

Daca n-am fi romani, n-am mai povesti. Asta e clar! Frumusetea imensitatii - National Arena - e stearsa de cand faci primul pas din Bulevardul Basarabia spre stadion. Miroase puternic a imbulzeala! Mergi in pas de melc pana la scari, urci si apoi incepe distractia! Te asezi la coada, esti inghesuit cat se poate, lumea impinge ca la balamuc din spate, din lateral... jandarmii din fata, renunti in unele momente sa mai respiri si pana la urma invingi - ajungi dupa aproape 10 minute la coada urmatoare, la control. Acolo un pampalau de la firma de stewarzi doarme pe el! Sta cate 30 de secunde- un minut la fiecare fan. Mai sunt sute in spate si in 25 de minute incepe meciul! Tipul nu se grabeste. Mai schimba o vorba cu colegii din dreapta si din stanga! In plus, face si treaba de mantuiala (Eu puteam sa intru cu 1000 de brichete, dar m-am lasat de fumat. Prietenii mei au facut-o!) Ma intreb. CUM DRACU' PE EMIRATES LA LONDRA, CARE ARE PESTE 60 DE MII DE LOCURI, LUMEA SE ADUNA SI INTRA LA MECI IN ULTIMELE 10 MINUTE. ACOLO SE POATE. In Romania, jandarmii te cearta ca ai ajuns prea tarziu!!!! Da, nu exagerez cu nimic!!!! In sfarsit, intru la meci! Liniste ca la teatru. Mai erau vreo 5-10 minute! Stelistii sunt "suporteri de faza" - canta doar cand e mingea aproape de poarta. Si cum in prima repriza n-a fost deloc, se auzea in unele momente si ce le spune Bourceanu colegilor, ce striga Tanase la Parvulescu sau Matei-Pamfile la "Motoreta" Popa! O plictiseala de meci ca Steaua - FC Copenhaga n-am vazut de mult. Si am ajuns sa-i dau dreptate (mare, mare!) lu' Gigi Becali - "ba, Rocha ala nu e fotbalist!" Intra Chipciu, intra Nikolici, intra si Rusescu. Gardos nu mai greseste (nu prea are ce!), Bourceanu da pase din prima - scurte si doar in lateral, Tanase joaca pe toate posturile din mijloc, Tatarusanu face exercitii de incalzire ca n-are ce apara, Pintilii o mai si comite, dar o si scoate pe Steaua... si intr-un final vine si minutul 82. "Suporterii de faze" ai Stelei se trezesc la golul lui Nikolici. Eu asa l-am vazut de departe! Un prieten imi spune ca a fost autogol (asa pare si la televizor!). Stadionul ii striga numele lui Nikolici de 10 ori, odata cu crainicu. Eu zic ca Van Persie a avut mai mult stil cand a dat cu umarul la Cluj! Nu mai conteaza. In ultimele 10 minute, danezii sunt dusi de valurile publicului catre poarta lui Tatarusanu. Dar Steaua nu ia gol. Asa se termina un meci in care fanii stelisti mi-au demonstrat inca o data ca sunt "suporteri de faza", ca Romania mai are mult pana sa se civilizeze, ca suntem cei mai prosti negustori din lume (in pauza nu mai gaseai nimic pe la chioscuri!) si ca mai avem nevoie si de fotbal! Cu asta n-o sa ajungem niciodata departe.

Niciun comentariu: