vineri, 26 octombrie 2012

NASULE PUNGASULE

Primul tren a circulat in Romania prin 1800... si ceva. Parca, pe vremea Regelui Carol. Nu sunt sigur!
Probabil ca "Nasul" cu celebrul cleste in mana si geanta trasa peste umar, cum e moda si acum, se inventase inaintea trenului!
Evident, tot atunci s-au inventat si blatistii - cei care nu-si cumparau bilet, doar cu gandul sa fure cat mai mult statul! Si asa, toata lumea a trait fericita... ani buni!
 Pana in 2012! Cand s-au trezit cei de la politie, procurorii s.a.m.d....- si-au dat seama ca e groasa! "Nasii" de la noi i-au spaga! Oaaaauuuu! Ce veste! Nu stiam :)))
 Au fost prinsi vreo 80 de Nasi Pungasi. Probabil ca angajati sunt sute, daca nu mii! Si probabil ca, fara exceptie, toti sunt buni incasatori.
Am aflat si mersul banilor. La capat de linie se descarca buzunarele neincapatoare si incepe impartirea. O parte din bani ajung la angajatii, care n-au acest noroc al Nasilor si sunt izolati prin gari. O alta parte la mecanicii locomotivei. Ei primesc mai putin ca au salarii mari!
Si uite asa... la CFR se aduna pierderi, de atentie!!!!! -  30 de milioane de euro pe an!!
N-am mai mers cu trenul de vreo 3 ani. Am fost intr-o toamna pana la Brasov.
Mi-aduc aminte, insa, de o calatorie pana la mare in 2008. Am facut 6 ore cu un Rapid sau un Inter City!
Iar ultima oara cand am facut parte dintre blatisti a fost pe vremea facultatii. Atunci o mai zbugheam cu Nasul! 

Niciun comentariu: